گالری ما

اطلاعات تماس

ساخت شهرک ویلایی در کرج

در این مقاله به ساخت شهرک ویلایی در کرج خواهیم پرداخت. استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین متد، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

ساخت شهرک ویلایی در کرج

کرج

کرج منطقه ای بسیار خوش آب و هوا می باشد که برای ساخت شهرک ویلایی در کرج بسیار مناسب است زیرا دسترسی آسان این منطقه و قرارگیری آن روی نقشه و نزدیکی به پایتخت باعث پر رفت و آمد شدن این منطقه شده است.

ویلاسازی در کرج

 برای آشنایی بیشتر راجب مناطق کرج با ما همراه باشید .

 مرکز استان البرز – مرکز شهرستان کرج و یکی از کلان شهر های ایران است و چهارمین شهر بزرگ ایران شناخته شده است .

ویلامدرن کرج

کرج یک شهر کوهپایه ای در دامنه رشته کوه البرز و در بلندای 300*1 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد .

شهر کرج دومین شهر ایران است که دارای قطار شهری (مترو تهران – کرج – هشتگرد) با 6 خط تفکیکی مترو است .

کرج کوچکترین استان ایران که نام آن برگرفته از مرتفع ترین رشته کوه های کشور است که با مساحت 5.125 متر مربع را به خودش اختصاص داده است .

ویلای مدرن با شکل مربعی خاص

کرج چهارمین شهر پر جمعیت ایران و بیست و دومین کلان شهر پرجمعیت خاورمیانه است .

نام کرج

نام کرج از واژه کاوک به معنی میان تهی گرفته شده است و همچنین وجه تسمیه ان کراج است با پیشینه تاریخی در تپه اتشگاه – کوه های کلاک – قلعه دخترشهرستانک – قلعه اشتهارد

پلان ویلای کوچک اجرا شده در کردان

موقعیت

کرج در 36 کیلومتری غرب تهران و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز گسترش شده است .

این شهرستان از شمال به استان مازندران و از شرق به شهرستان تهران و از جنوب شهرستان شهریار – استان مرکزی و از غرب به شهرستان ساوجبلاغ و استان قزوین محدود است .

رشته کوه های البرز مانند دیواری بلند استان مازندران را از کرج جدا کرده است و دهستان کرج در میان دره های پرپیچ و خم البرز و در جاده چالوس قرار دارند و از تونل کندوان تا روستا مراد تپه در غرب اشتهارد حوزه فرمانداری البرز را تشکیل می دهد.

https://www.instagram.com/p/CErknywD01i/

اب و هوا

منطقه کرج به لحاظ اقلیمی تحت تاثیر ارتفاعات البرز و دره چالوس و رودخانه کرج قرار دارد که موجب خنک و مرطوب تر شدن این منطقه نسبت به تهران می گردد و این تمایز تقریبا در تمام طول سال مشاهده می شود .

مناطق خوش اب و هوای کرج برای ساخت و خرید ویلا و شهرک ویلایی

-منطقه سهیلیه

-منطقه چهارباغ

-منطقه کردان

-منطقه شهرک زعفرانیه

-منطقه شهرک طاووسیه

منطقه شهرک افشاریه

https://www.instagram.com/p/CAsu4qujJyO/

ساخت ویلا در سهیلیه

سهیلیه منطقه ای در کرج با اب و هوای ییلاقی و سرسبز پوشیده از درختان با ویلاها و باغ هایی لوکس که در قسمت شمالی به ازاد راه کرج – قزوین و از سمت جنوب به اشتهارد و از سمت شرق و غرب به چهارباغ و سعداباد محدود می شود و مرکز منطقه سهیلیه آغچه حصار نام دارد.

و به دلیل مساعد بودن وضعیت اب و هوایی این منطقه و میزان و مناسب اب دسترسی در منطقه سهیلیه کرج تهداد زیادی مراکز کاشت و پرورش گل های زینتی و قارچ و نهال بوجود امده است .

 این منطقه در میان یک دره در ارتفاعات پایینی تهران قرار دارد که موجب شده است با حفر مجاز ساکنین این منطقه سریع به اب رسیده و خاک سهیلیه برای کاشت و برداشت بسیار مناسب است و در میان این منطقه رودخانه کردان عبور کرده است که سبب حاصلخیزی بیشتر زمین های این منطقه شده است .

مجموع شرایط فوق باعث شده است که مردم تهران و کرج تعطیلات خود را در سهیلیه کرج بگذرانند و خرید ویلا در این منطقه رونق چشمگیری داشته است و منطقه خوبی برای فرار از شلوغی شهر است.

ساخت شهرک ویلایی در منطقه خوش اب و هوای سرسبز چهارباغ

چهارباغ شهری در استان البرز از توابع شهرستان ساوجبلاغ با جمعیتی حدود 65 هزار نفر از مناطق خوش اب و هوای استان البرز می باشد .

این شهر از ارتقای روستای چهاردانگه به شهر و الحاق دو روستای مهدی اباد و ملک اباد می باشد .

چهارباغ منطقه ای سرشار از باغ های میوه و مناطق زیبا و سرسبز می باشد و مسیر چهارباغ به کردان از تهران نزدیک تر است و منطقه بسیار خوبی برای ساخت ویلا و اوقا خوش در استان البرز می باشد .

پروژ] ساخته شده توسط استودیو تجویدی

ساخت شهرک های ویلایی در کردان

کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ است و دارای طبیعتی شگفت انگیز که تورهای گردشگری به این منطقه جذب می شوند و این منطقه زمین بسیار حاصلخیزی دارد و به راحتی می توان در انجا کشاورزی انجام داد و از دلایل سرسبزی این منطقه وجود رودخانه در ارتفاعات کهار است و منطقه کردان نوعی منطقه لوکس به حساب می اید و تعداد کثیری از جمعیت تهران و کرج در این منطقه شروع به ساخت ویلا کرده اند.

ساخت شهرک ویلایی در زعفرانیه کرج

شهرک زعفرانیه در سال 1352 تاسیس شده است و دارای اب و هوای مناسب – خاک حاصلخیز – زمین کشاورزی است .

زعفرانیه منطقه ایی تفریحی به حساب می اید و اغلب ساکنین کرج و تهران برای گذراندن تعطیلات خود به این منطقه می ایند .

شهرک ویلایی استودیو تجویدی

ساخت شهرک ویلایی در طاووسیه کرج

طاووسیه از مناطق زیبای کرج و از توابع شهرستان ساوجبلاغ و بخش چهارباغ می باشد .

این شهرک از مناطق خوش اب و هوای استان البرز است وطراحی – مهندسی خیابان ها و بلوارهای این منطقه بسیار زیباست و خرید ویلا در شهرک طاووسیه کرج بسیار توصیه می شود و از دو طریق دسترسی دارد . 

1.)اتوبان تهران کرج 2.) جاده قدیم

ویلای کاملا سنتی طراحی شده

منطقه خوش اب و هوای شهرک افشاریه

افشاریه از توابع شهرستان ساوجیلاغ و نزدیک رودخانه کردان دارای زمین حاصل خیز و باغات میوه زیبایی است و همچنین دارای مزارع گل و گیاه بسیاری است و این منطقه از نظر تردد بسیار راحت است زیرا از شمال به ازادراه کرج – قزوین و از جنوب به جاده قدیم راه دارد .

اب و هوا و طبیعت زیبای این منطقه برای ساخت ویلا و باغستان بسیار پیشنهاد می شود.

داخلی ویلای سنتی

ویلاسازی

ساخت شهرک ویلایی در کرج به خانه های بسیار زیبایی می گویند که معمولا در خارج از شهر و در مناطقی با هوای خوب ساخته می شوند معمولا ویلا ها از چهار طرف باز هستند و بدون محدودیت ساخته می شوند در طراحی ویلاهایی با سبک مدرن به دنبال طراحان خوب و کار بلد باشید چرا که برای طراحی ویلای مدرن نیاز به قوانین و اصولی می باشد که در اینده برای کارفرمای مربوطه مشکلی ایجاد نکند.

ساخت استخر در ویلا

امروزه خانواده ها برای طراحی داخلی خانه خود بسیار برنامه ریزی می کنند که طراحی فضای بیرونی بنا نیز بسیار مهم است برای مثال استفاده از استخر بسیار گزینه مناسبی است که استخر می تواند در فضای داخلی ویلا یا در فضای بیرونی طراحی و ساخته شود که طراحی استخر در ویلا به ارزش ملک نیز می افزاید

معمولا در طراحی استخرویلا در فضای باز از بتن که پرهزینه است استفاده می شود .

استخر ویلامتحرک برای زعفرانیه کرج

اما برای فضاهای داخلی از مدل های فایبر گلاس هم استفاده می شود.

استخرهای مستطیلی هزینه اجرایی کمتری دارند اما یه عده از لبه های تیز کنار استخر خود لذت نمی برند و سعی بر تزیین آن دارند که برای این کار از چوب – سنگ – کاشی کمک می گیرند.

ورودی ویلا چهار باغ

چگونگی ساخت ویلا در کرج

استودیو معماری تجویدی از سال 91 کار خود را در زمینه طراحی و اجرای ویلا – نظارت بر اجرا –بازسازی در کنار تیم جوان و تحصیل کرده شروع کرد و تاکنون پروژه های بسیاری را ارایه و به اجرا رساند.

طراحی و اجرای ویلا در سبک های مختلف اعم از مدرن پیش ساخته با توجه به سلیقه کارفرما، توسط تیم طراحی و اجرای مجرب صورت می پذیرد و استودیو معماری تجویدی با استفاده از متریال ها تکنولوژی های روز دنیا تاپایان کار همراه شما خواهد بود.

سازه ای سبک و فولادی با سیستمی پیشرفته که در انواع ساخت و ساز ها مانند خانه های ویلایی – ساختمان های مسکونی و اداری – هتل و هتل اپارتمان – سلختمان مئارس و دانشگاه ها و یا رستوران ها دارای کاربرد زیادی است و از مناسب ترین سیستم های ساختمانیست که امروزه موجود است .

سازه سبک فولادی به دلیل یکپارچگی اجزای تشکیل دهنده و سبکی وزن مناسب ترین رفتار را در برابر نیروی وارده ناشی از زلزله نشان می دهد . دارای مزایا زیادی است :

سرعت بالا – دوام و طول عمر زیاد – صرفه جویی در مصرف انرژی ومواد – امکان جمع اوری و نصب در مکان های دیگر – حذف خطاهای انسانی در اجرا و هزینه کمتر در کنار سهولت در اجرا می توان اشاره کرد.

این سازه از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل متغیر تولید می شود و به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی موجود یا هرنوع های دیگری می باشد .

در ساختمان هایی که از این سازه در ان ها استفاده می شود عموما سقف ها به صورت شیب دار بوده و در ان از خرپاهای فلزی استفاده می شود و از درون ساختمان نیز هیچ گونه تفاوتی میان ساختمانی که با این سازه ساخته می شود با ساختمان های معمولی وجود ندارد و از عایق های بسیار قوی درون دیوار استفاده می شود تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود و از این سازه هم اکنون در کانادا – هلند – استرالیا – انگلیس و سایر کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

سبک های طراحی ویلا

سبک طراحی ویلا یک ارتباط مناسب حرکت بصری بین اجزا ویلا از درب ورودی گرفته تامحوطه سازی ایجاد می کند که در تفکیک فضا از سبک های مختلفنی استفاده می کنیم که ویلا با هر سبک و سیاقی طراحی شود به پلانی مناسب و اصولی نیازداریم .

باهمرا باشید

سبک طراحی ویلا مدرن

دوری از طبیعت شاید یکی از تلخترین عارضه‌های زندگی این روزهای ساکنان کلان شهرهاست. شهرک‌های ویلایی و باغ‌های سرسبز اطراف آن گزینه بسیار مناسبی برای تجربه یک زندگی آرام و خارج از محیط شهری است

در طراحی ویلا مدرن معمار به دنبال خلق فضای کاربردی است زیرا فرم از تقارن تبعیت نمی کند و ب سمت تعادل رفته است پس به همین دلیل است که در ویلاهای مدرن فضاهای پرت کمتری دیده می شود و در طراحی ویلا مدرن معمار به دنبال خلق فضای کاربردی است زیرا فرم از تقارن تبعیت نمی کند و ب سمت تعادل رفته است پس به همین دلیل است که در ویلاهای مدرن فضاهای پرت کمتری دیده می شود .

در طراحی ویلا مدرن گشایش و شادابی – خلوص و سادگی و خوانایی – حس تعلق – خاطره انگیزی – احترام به زمین و محیط پیرامون بسیار توجه می شود و در ویلاهای مدرن معمولا از پنجره های بلند و قدی به سمت باغ و ایجاد دید مرکزی استفاده می شود. 

یکی از نکات قابل توجه استفاده درست از مصالح ساختمانی است که به محیط زیست اسیب نزند باید از انرژی درست استفاده کرد که جریان درست هوا وکاهش مصرف اب و انرژی را به دنبال داشته باشد .

و در نتیجه ویلای مدرن را طوری طراحی کنید که امکان گسترش دراینده را داشته باشد زیرا جمعیت خانواده در طول زمان روبه افزایش است و متکی نبودن بنا به تقارن در این امر بسیار کمک می کند که کشیدگی بنا از هر ضلع باعث زیبایی ویلای مدرن ما شود.

 طراحی ویلا یه سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک از قدیمی ترین سبک در معماری است که دارای نظم وترتیب است که همه چیز دراین سبک قابل پیش بینی است و دور از انتظار نیست خواهان سبک کلاسیک افرادی تجمل گراهستند که نیاز به بودن در فضایی پر از اصالت و تاریخ دارند و در واقع دلیل انتخاب این سبک نظم، تعادل، هماهنگی، شکوه و عظمت است که در بنا دیده می‌شود و افراد با گزینش این سبک اعتبار و نظم خود را به رخ می‌کشند.

 دراین سبک معمولا از پالت های رنگی ارام مثل کرم – خاکستری – نقره ای – طلایی – زیتونی – مرواریدی یا قرمز مایل به قهوه ای که تضاد رنگ های تند هستند استفاده می کنیم درسبک کلاسیک فرد به دنبال فضایی ارام ودنج است که با رنگ بندی مناسب می توان این حس را بوجود اورد.

طراحی ویلا به سبک سوِید

سوید دارای آب و هوای سردی است که در شمال اروپا قرار دارد و از چهار ناحیه تشکیل شده است .

کوه های پوشیده از جنگل در شمال ب نام منطقه نورلند

زمین های مرتفع در جنوب به نام منطقه یونکوپینگ

دریاچه ای در مرکز به نام منطقه دیستریکت

جلگه حاصلخیزی در جنوب به نام منطقه اسکانیا

این سبک از سبک های معروف دنیا در طراحی داخلی است که در این سبک از رنگ های روشن استفاده می شود مثل سفید – کرم – زرد کمرنگ – سبزملایم – خاکستری روشن – ابی و…در این سبک ازاب و هوای سوید الهام گرفته شده است و بااین تناژ رنگی حس روشنی در روز را منعکس می کند که برای القای حس بهتر از رنگ های قرمز یا نارنجی به عنوان لکه رنگی استفاده می شود .

برای انتخاب متریال چوب بهترین گزینه است زیرا باعث صمیمیت و گرمای فضایی می شود.

طراحی ویلا به سبک مدیترانه ای

یکی از ویژگی های بارز سبک مدیترانه ای دمیدن باد های مطلوب از سطح دریا می باشد.

این سبک در غرب اروپا خواهان بسیاری دارد و پس از سبک رنسانس بوجود آمد که باعث شد مردم سواحل مدیترانه از آن بسیار استقبال نمایند که در این سبک استفاده ازپنجره های بزرگ برای گردش هوا در اتاق های مختلف بسیار استفاده می شود و از نکات اصلی این سبک استفاده بهینه از نور طبیعی برای تامین انرژی درویلا می باشد .

در سبک مدیترانه ای از رنگ و بافت های شاد استفاده می شود و از ویژگی های بارز این سبک حضور طبیعت درون ویلا است که از عناصری مثل چوب و پارچه های بافته شده از نخ های طبیعی و…می باشد .

طراحی ویلا به سبک روستیک

در سبک روستیک با ذهنیت خانه های روستایی چوبی از سقف های چوبی با الوار های موازی یا ضربدری استفاده می شود که به نوعی طبیعت را برای فرد تداعی کند.

در ویلا روستیک یا ویلا روستایی به دلیل مکان قرار گیری آن در طبیعت دارای نمای خارجی بسیار زیبا است و وجود درختان و رودخانه‌های اطراف و… به ویلا روستایی جلوه فوق العاده ای داده است که هر فردی را مجذوب خود می‌کند و نباید از رنگ‌های براق و رنگ‌هایی که خیلی تند استفاده کرد.

در سبک دکوراسیون روستیک از گیاهان سبز نیز استفاده می کنند زیرا این گیاهان نمادی اصیل از طبیعت هستند و انرژی مثبت به خانه شما وارد می‌کنند.

طراحی ویلا به سبک سنتی

برای طراحی با نمای سنتی بهتر است با سنت آن شهر یا کشور آشنا باشید چون تعریف از سنت برای هر قوم متفاوت است .

ساختمان‌هایی که با سبک ایرانی طراحی می‌شدند ویژگی‌های خاصی داشتند و در انها از پنجره های رنگی بزرگ برای زیبایی بیشتر استفاده می شده است و در ویلاهایی با سبک سنتی درروزهای افتابی فرشی از نور های رنگی خواهیم داشت و با برخورد نور آفتاب به پنجره و عبور آن به فضای داخلی می‌توان یک فضای بی‌نظیر از رنگ‌های پنجره بر روی وسایل ایجاد کرد.

در فضای بیرونی ویلا از تخت های سنتی در کنارگیاهان زیبا استفاده کنید و با ساخت حوض روبه روی ویلا به جای استخر های مدرن زیبایی معماری سنتی را تکمیل کنید

در طراحی ویلا به سبک سنتی فضای شاه نشین فراموش نشود این فضا درعمارت ها با سقف هایی به ارتفاع 5 متر در کنار پنجره های رنگی طراحی می شود و معمولا جهت تعادل هوا استفاده از حوض سنتی و گیاهان زیبایی مثل شمعدانی روبه روی این فضا پیشنهاد می شود زیرا درروزهای گرم سال با تابش خورشید روی سطح حوض هوای خنکی در محوطه ایجاد می شود .

ویلای شیشه ی

سازه ویلا

سازه سبک فولادی

 سازه ای سبک و فولادی با سیستمی پیشرفته که در انواع ساخت و ساز ها مانند خانه های ویلایی – ساختمان های مسکونی و اداری – هتل و هتل اپارتمان – سلختمان مدارس و دانشگاه ها و یا رستوران ها دارای کاربرد زیادی است و از مناسب ترین سیستم های ساختمانیست که امروزه موجود است .

سازه سبک فولادی به دلیل یکپارچگی اجزای تشکیل دهنده و سبکی وزن مناسب ترین رفتار را در برابر نیروی وارده ناشی از زلزله نشان می دهد . دارای مزایا زیادی است :

سرعت بالا – دوام و طول عمر زیاد – صرفه جویی در مصرف انرژی ومواد – امکان جمع اوری و نصب در مکان های دیگر – حذف خطاهای انسانی در اجرا و هزینه کمتر در کنار سهولت در اجرا می توان اشاره کرد.

این سازه از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل متغیر تولید می شود و به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی موجود یا هرنوع های دیگری می باشد .

در ساختمان هایی که از این سازه در ان ها استفاده می شود عموما سقف ها به صورت شیب دار بوده و در ان از خرپاهای فلزی استفاده می شود و از درون ساختمان نیز هیچ گونه تفاوتی میان ساختمانی که با این سازه ساخته می شود با ساختمان های معمولی وجود ندارد و از عایق های بسیار قوی درون دیوار استفاده می شود تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود و از این سازه هم اکنون در کانادا – هلند – استرالیا – انگلیس و سایر کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

برای دیدن نمونه کار استودیو تجویدی کلیلک کنید

ویلاسازی با چوب

چوب از مصالح قدیمی می باشد که در تمام جهان وجود دارد واز متریال های مقاوم و کاربردی است که با گذشت سال ها همچنان چوب از بهترین انتخاب ها در هر سبکی می باشد وبدون جایگزین است .

چوب به عنوان عایق صوتی بسیاری خوبی است که از انتقال سر و صدا جلوگیری می کند و ضریب انتقال صدا دران کم است .

چوب علاوه بر عایق صوتی عایق حرارتی بسیاری خوبی است که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و به فضای خانه گرما می بخشد .

چوب وزن کمی دارد و فرم دهی به آن کارسختی نیست و حمل و نقل آن راحت است .

چوب متریالیست که از طبیعت امده است و متریالی است که دوست دار طبیعت است و قابل بازیافت وتجدید پذیراست و ضرری برای طبیعت ندارد و در تمام نقاط دنیا یافت می شود و به دلیل فراوانی ان در دنیا ارزان قیمت است اما اکنون به دلیل کمبود جنگل ها و نابودی زمین با افزایش قیمت چوب روبه روشده ایم .

چوب در تمام دنیا ساخته می شود و ما محدودیتی برای استفاده از چوب در نقاط مختلف نداریم و از چوب در مناطق گرم و خشک – شرجی یا رطوبت دار و معتدل استفاده می شود.

چوب دارای بافت طبیعی بسیار جذابی است که با نمادی از طبیعت حس ارامش را به شخص القا می کند.

چوب مانند تمام متریال های امروزی دارای معایب و مزایای خودش می باشد برای مثال

چوب دارای طول عمر بالا و مقاومتی بسیار است که ساختمان را در برابر زلزله مقاوم می کند و از سازه های بتنی مقاوم تر هستند.

چوب دارای معایبی نیز می باشد از جمله قابل اشتعال بودن که در سازه های فلزی از ساخت تعداد طبقات بالا معذوریم و برای ساخت ویلای چوبی به نیروی متخصص در ساخت نیاز داریم .

نورپردازی در ویلا

در ویلا سازی برای مورد توجه قرار دادن ویلا از نور پردازی های متفاوت استفاده می کنیم که نورپردازی ویلا به نوع سبک معماری ما بستگی دارد و سعی کنید در نور پردازی از تجهیزات مرغوب استفاده کنید زیرا ابعاد و مساحت باغ ها با یکدیگر متفاوت است و تجهیزات نورپردازی مختص همان باغ ساخته و ارایه می شود تا اتلاف انرژی به حداقل برسد و اگر نورپردازی دارای پخش نور سفارشی باشد تمام سوژه ها مقدار نور مناسبی دریافت می کند و نور مزاحم در باغ به حداقل می رسد.

نورپردازی متناسب با هر سبک

برای نورپردازی باید به سبک معماری باغ توجه کنیم وبرای مثال برای نورپردازی به سبک کلاسیک باید نورپردازی حجمی انجام شود و المان های نما باید به صورت تاکیدی نورپردازی و روشن شود .

در نورپردازی بیرونی ساختمان نمی توانیم قاعده کلی در نظر بگیریم و کاربری فضای ویلا یا باغ مهم است  که برای استفاده شخصی می باشد یا تالارها و المان های طراحی نورپردازی محوطه تاثیر گذار است که در نورپردازی کاربردی بودن و زیبایی باغ باید لحاظ شود و نور طوری طراحی نشود که برای افراد داخل باغ یا همسایه مزاحمت ایجاد کند.

نورپردازی بیرونی شامل محوطه – ساخت شهرک ویلایی در کرج می باشد .

ابتدا برای نورپردازی باید به انتخاب نوع چراغ دقت کرد به نکاتی چون: شدت و درجه نور- روش نصب  – امنیت

شخص ابتدا وقتی وارد باغ می شود مسیر چراغ ها را باید پیدا کند که شخص را به ویلا یا ساختمان اصلی باغ برساند و نورپردازی محوطه نباید اشعه نورش به چشم ناظر تابیده شود که باعث ایجاد خیرگی و ازار شوند .

در نورپردازی محوطه های خصوصی و یا عمومی مبحث ایمنی نیز مهم است که در شب دارای زیبایی ودسترسی مناسب باشد .

نورپردازی مسیر پیاده باغ

برای نورپردازی مسیرباغ همانطور که گفتیم دسترسی به ویلا بسیار مهم است ک از درب ورود به ساختمان را روشن کند و برای طراحی بهتر فضا می توان ازنقاشی های دیواری متنوعی استفاده کرد  اما این مسیر باید مسیری ارامبخش باشد .

برای انتخاب چراغ در این مسیر می توان از چراغ های کلاسیک حباب دار پایه بلند یا مینیمال و یا چراغ های مدرنی که روی دیوار نصب می شوند.

چراغ پایه دار

از چراغ های پایه دار در فضایی استفاده می شود که نور زیادی لازم دارند و معمولا برای ورودی ها – نرده ها – سکوهای اطراف بنا می توان استفاده کرد .

چراغ نور افکن

برای شاخص کردن عناصری در فضا ی بیرونی مثل درخت – مجسمه – ساختمان و جزییات ان از چراغ های نور افکن استفاده می کنیم .

چراغ بولارد

این چراغ برای به نمایش دادن سبکی خاص از معماری و یا جدا کردن فضایی خاص از محوطه کاربرد دارد وانوع چراغ های دیگر که برای فضاهای دیگراستفاده می شود مانند چراغ استخر که برای نمایان کردن عنصر اب استفاده می شود و یا چراغ های ال ای دی که برای بست روی دیوار و یا ساختاری از محوطه استفاده می شود.

اگر در باغ یا ویلای شما استخر یا ابنمایی باشد می توان از چراغ های بولارد کوچک در لبه اب استفاده کرد و یا از چراغ های حباب دار گرد روی زمین استفاده کنیم که چراغ های این فضا باید ضد اب باشد.

در باغ ها و فضای بیرونی ویلا گیاه نقش اساسی و مهمی دارد که با قراردادن مجسمه های زیبا می توان این زیبایی را چند برابر کرد و در بین گیاهان می توان ازچراغ های کفی یا دفنی کوچک استفاده کرد.

و یا برای گیاهان و شاخ و برگ هایش می توان از چراغ های اویز و یا فانوس استفاده کرد .

اصولا نورپردازی به محیط و شرایط اقلیمی بستگی دارد و نمی توان یک روش و یک متریال را برای دو ویلا متفاوت به کاربرد .

امنیت در ویلا

احساس امنیت در باغ ویلا یکی از مسایل مهم است که علاوه بر زیبایی باید به امنیت باغ  نیز توجه کرد که برای نورپردازی محوطه باید  چهره اشخاص از 5 متری قابل رویت باشد .

در قسمت هایی از باغ که نور کافی نیست و به اصطلاح نقطه کور است برای برطرف کردن این مشکل می توان از پرژکتور های خورشیدی استفاده کرد .

گیاهان محوطه ای برای باغ ویلا در کرج

طراحی فضای سبز به سه دسته تقسیم می شود.

فضای سبز عمومی – نیمه عمومی – خیابانی

در فضای سبز عمومی بیشترین دسترسی را داریم و باید از اجزایی در ان استفاده کنیم از جمله :نیمکت – اب خوری – دستشویی – روشنایی و از جمله کفسازی معابر و دسترسی ها از جمله این فضاسازی می باشد که این فضا معمولا برای ورزش و بازی می باشد .

در فضای سبز نیمه عمومی استفاده کننده محدود تر است مانند فضای سبز بیمارستان – پادگان و ادارات و …

در فضای سبز خیابانی معمولا گیاهان در حاشیه مسیر های پیاده و سواره و یا در فضاهای کوچک و متمرکزی مانند میدان ها استفاده می شود.

یک اصل حیاتی در این فضاسازی کاهش کیفیت منابع است

یکی از عناصر حیاتی در فضاسازی محوطه وجود اب است که منحصرا برای ابیاری – حفاظت از گیاهان و خلق زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند که طراحی مدل اب نما به ذوق و سلیقه کارفرما بستگی دارد.

فواره ها و اب نماها در خنک کردن فضا نقش مهمی دارند.

تناسب رنگ گیاه با مصالح ساختمانی

اگر در طراحی باغ ویلا خود از نمایی با رنگ قهوه ای استفاده کردید حتما از گیاه برای تناسب رنگی در کناران  استفاده کنید خصوصا برای زیبایی و شکوه دوچندان باغ ویلا از رنگ قهوه ای و سبز استفاده کنید.

از جمله گیاهان محوطه ای زیبا که می توانید در فضاسازی استفاده کنید :

– مجنون یا افرا چینی

– افرابرگ چناری

– افراسرخ و سبز

– پامپاس گراس

– برگ بو

– نیلوفر ابی

– رزهفت رنگ

– شمشاد

– اطلسی

– پیچ امین الدوله

– یاس هلندی و …

استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین متد، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

منابع تصاویر :

https://www.google.com/search?q=%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7&tbm=isch&ved=2ahUKEwin4ZaL34bsAhWJw-AKHQRyCYcQ2-cCegQIABAA&oq=%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECCMQJzIECCMQJzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAUIkEWPkJYN0MaABwAHgAgAG9AogBswiSAQUyLTMuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=ZSlvX-eaEYmHgweE5KW4CA&bih=1089&biw=1920#imgrc=is3CCFryxXXWQM

https://www.pinterest.com/pin/588212401313124431/

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *