گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا مکانی برای آرامش..

چگونه طراحی باغ ویلا ی خاص داشته باشیم

ایرانیان در گذشته دوست دار طبیعت و تفریح بودن که با ساخت و طراحی باغ ویلا های متعدد در دوران مختلف تاریخ میتوان به این نکته پی برد که آن را میتوان در آثار تاریخی دید  کلیک بر اینجا میتوانید ویدیو باغ فین را که توسط مهندس تجویدی گرفته شده است ببنینید.

امروز با پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی و دوری از طبیعت ، بسیار از افراد دچار خستگی و روزمرگی شده اند واحتیاج دارن که گاهی در طول هفته به مکانی بروند که به تفریح بپردازند.

داشتن باغ ویلا ، باغچه و یا باغی خارجی از محدود شهری و در یک منطقه ی خوش اب و هوا و بکر باعث می شود که انسان در آن فضا آرامش پیدا کند. از این رو باید نسبت به اصول طراحی باغ ویلا و قسمت های مختلف آن در اینجا بپردازیم.

ما باید فضاهای که برای بهبود کیفیت زندگی و آرامش افراد میپردازد طراحی کنیم و مطابق نیازهای کارفرما طراحی و ارایه کنیم.

روند طراحی باغ ویلا

ابتدا باید به فرم سایت و ابعاد زمین بپردازیم

توجه به جهت جغرافیایی (زاویه باد برای گیاهان ، زاویه خورشید برای داشتن نور مناسب تر)

انتخاب سبک ویلا مطابق سلیقه کار

طراحی باغ ویلا سبک سنتیطراحی باغ ویلا مسیر کف سازیفرما و موقعیت ویلا (مدرن کلاسیک مینیمال پست مدرن و …)

 

جا نمایی و لکه گذاری بنا یا ساختمان  ، ابنما و استخر، امکانات تفریحی ، و تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما

سیرکلاسیون های مورد استفاده در طراحی باغ ویلاطراحی باغ ویلا با درخت بلند

طراحی داخلی و پلان طبقات و میزان نورگیری که مناسب سبک است

انتخاب نوع مصالح مصرفی در طراحی باغ ویلا

تاسیسات (سیستم سرمایش و گرمایش ، سیستم خورشیدی ، سیستم ایمنی ، نورپردازی ، وسایل باغداری)

گیاهان در باغ ویلا نقش مهمی ایفا میکندطراحی باغ ویلا محوطه سبز

ابتدا باید این را در نظر بگیریم که نوع کاربری محوطه مشخص شود تا تفکرات طراح به سمتی برود که نیاز کارفرما میباشد. طراحی باغ ویلا از سبک باغ سازی تبعیت میکند و آن را دنبال میکند. در اینجا به بررسی چند گیاه میپردازیم که میتوانیم در محوطه سازی باغ ویلا مورد استفاده قرار گیرد. برای دین نمونه ویلا های ساخته شده توسط گروه معماری تجویدی اینجا کلیک کنید.

پوشش گیاهی در طراحی باغ ویلا

سرو لاوسون

درختچه بسیار زیبا است و در وسعت وسیعی از آب و هوا رشد می کند. شکل مخروطی دارد و همیشه سبز است. همیشه سبز بودن این درخت موجب محبوبیت این گیاه میشود. کاشت این درخت در باغ ویلا به صورت تک درخت و همچنین کاشت در گلدان در سن جوانی از کاربرد های سرو لاوسون میباشد. دمایی که محیط باید داشته باشد که این سرو به خوبی رشد کند 21 تا 24 درجه سانتی گراد است . قابل ذکر است که این نوع سرو دمای 15 درجه را نیز تحمل میکند.طراحی باغ ویلا درخت لاوسون

درخت بید مجنون

درخت بید مجنون گیاهی با قامت متوسط الی بزرگ می باشد. در جایی که مناسب باشد حدود 20-25 متر ارتفاع می باید البته در دیگر مناطق و تحت شرایطی به جز زادگاه  خود معمولا حدود9-12 متر می شود. این درخت از نظر افقی در حدود 12 متر فضا را اشغال می کند. بنابراین برای داشتن این درخت باید فضای بزرگی در نظر گرفت .

برگ های این گیاه 4-16 سانتی متر طول دارند و در پاییز قبل از این که خزان شود رنگ زرد میشود . درخت بید مجنون جز گیاهانی است که رطوبت را بسیار دوست دارد. از رطوبت در خاک پای خود استقبال میکند واز آن طرف تا حدود نسبی به خشکی خاک مقاوم است.طراحی باغ ویلا درخت بید مجنون

این نوع درخت به فضا و باغ ویلایی که با نور کامل یعنی حداقل 6-8 ساعت افتاب مستقیم به درخت محتاج است. وقتی مکان درخت مجنون کم باشد رنگ پریدگی برگ ها ، زیاد شدن فاصله برگ ها و شیوع بیماری های قارچی می شود.

در اکثر پروژه های طراحی باغ ویلا کارفرما مشتاق به کاشت درختان میوه است که با توجه به اقلیم انتخاب میشود و کاشت میشود که ابعاد درخت باید در نظر گرفت . گیاهان میتوانند در داخل دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا کار شود که راه ارتباطی بین داخل ویلا و طبیعت صورت گیرد.           این ویدیو را ببنید . کلیک کنید .

در ادامه به صورت تیتر وار از گیاهان مناسب که در محوطه باغ ویلا میتوان استفاده کرد نام میبریم.زرشک وحشی ، افرا (چینی ، مجنون ، برگ چناری ،سرخ و سبز) ، یوکا زمینی ، ژونی پروس رونده و سر طلایی ، نسترن سفید ، بداغ ( توری ، پر ) ، فیستوکا ، یاس هلندی بوته ای ، برگ بو ، به ژاپنی ، ابری نقره ای ، رز هفت رنگ ، رزمهندسی ، شمشاد ، پیچ امین الدوله

استفاده از گیاهان پوششی در طراحی محوطه باغ ویلا

به طور کلی اگر بخواهیم توضیح بدهیم میتوان گفت از گیاهان پوششی سطح کوچک میتوان استفاده کرد. و در ادامه میتوان در بعضی از گزینه های طراحی باغ ویلا چمن نمیتواند پوشش مناسب باشد از گیاهان پوششی استفاده کرد.

فضاهایی مناسب گیاهان پوششی هستند که لبه ی شیب دار یا شیب های تند که نمیتوان چمن زنی انجام داد . ناحیه های سایه دار زیر درختان یا نزدیکی بنا . نوارهای باریک سبز بدون ابیاری بین مسیر های محوطه باغ ویلا میتوان از این نوع گیاه استفاده کرد.در مواردی که میتوان از گیاهان پوششی استفاده کرد مقابل پنجره ها یا دیوار ها و یا در طول بخش های جنوبی و غربی در نواحی خشک .

حال سوال این میباشد که چرا باید از این نوع گیاهان در طراحی باغ ویلا استفاده کرد. باید پاسخ داد از جمله مسائلی که در هنگام انتخاب یک گیاه پوششی باید به آن توجه کرد نیازهای دمایی نوری مورد نظر است . همچنین باید ذکر کرد که زمان کافی برای رسیدگی به آن را داشته باشیم .

استخر در باغ ویلا

وجود استخر در طراحی باغ ویلا بسیار ضرروی است چه میخواهد این استخر کوچک و یا یک استخر بزرگ با فرم خاص . چون آب یکی از عوامل آرامش در ادمی ایست قطعا همه کارفرما ها که تصمیم ساخت باغ ویلا دارند هدف از آن آرامش است.برای دیدن ویدیو ساختا ستخر اینجا کلیلک کنید.طراحی باغ ویلا استخر رو باز

نکاتی که در طراحی استخر باید به آن توجه کرد طول استخر و ابعاد آن است حداقل طول استخر باید 3برابر قد یک انسان باید باشد . عمق استخر 1 متر ، حداقل عرض استخر 4 متر میباشد . دوباره تاکید میکنیم که ابعاد ذکر شده حداقل و کمترین میباشد .طراحی باغ ویلا استخر منحنی

پس از خاک برداری محل استخر میتوان سازه استخر را میتوان با استفاده از دو روش ساخت دیوار با بلوک سیمانی یا بتن مسلح اجرا کرد. اگر استخر شما منحنی دارد یا عریض یا طولانی است باید به شیوه بتن مسلح اجرا شود .طراحی باغ ویلا استخر باریک

جانمایی در طراحی استخر در محوطه باغ باید به گونه ای باشد که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری از خورشید باشد. برای اینکه بهترین نورگیری از خورشید داشته باشیم کاسه استخر به سمت جنوب و یا غرب جانمایی شود .نکته بعدی نور پردازی استخراست که باید به آن توجه کرد.طراحی باغ ویلا استخر در شب

مسیر لوله کشی آب ، برق کشی باید با حداکثر دقت ممکن انجام شود . باید در نظرداشت که طراحی استخر باغ باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای انتقال مواد و تجهیزات مورد نیاز به داخل  ویلا وجود  داشته باشد.

طراحی باغ ویلا بتن مصلح

برای داشتن ویلا باغ مناسب سلیقه و باب میل شما میتوانید از مشاوره رایگان گروه استودیو طراحی و ساخت تجویدی استفاده کنید تا تصمیمات خود را قطعی و نهایی کنید و شروع به ساخت ویلا باغ رویایی خود کنید.

 

طراحی باغ ویلا پلان

طراحی ویلا بر روی شیب

افرادی که تصمیم به داشتن ویلا میگیرند . قطعا عاشق طبیعت و عاشق داشتن آرامش هستند . بعضی افراد برای داشتن منحصر به فرد خود به دنبال ویلاهای اماده نمی روند . کسانی که عاشق طبیعت هستند شاید به دنبال زمین بر روی دامنه ها یا زمین ها شیب دار بروند . اگر منطقه ای که برای ویلای خود انتخاب میکنید به طبیعت صدمه نزند نگران شیب زمین نباید باشید . در اینجا طراحی ویلا بر روی شیب را توضیح میدهیم.

طراحی ویلا کوچک

هر چقدر ویلای دارای متراژ کوچک باشد شما نور طبیعی بیشتری دریافت کند و روشن تر شده و در نتیجه فضا بزرگ تر دیده می شود . استفاده از اینه ها در بزرگتر شدن فضاهای داخلی بسیار تاثیر گذار است .

وجود قفسه ها هم تاثیر گذار است برای فضای کوچک و هم مشکل کمبود جا را حل میکند . مبلمان هم چون مبل تخت شو میتواند به فضاهای ویلا کمک کند .

طراحی و ساخت ویلای چوبی

یکی از رویاهای مردم دنیا داشتن یک کلبه چوبی است . این کلبه چوبی و ویلای چوبی رویایی و دور از دسترس نیست . مردم اروپا و امریکا به شدت عاشق و شیفته این گونه ویلا ها هستند .

چوب یکی از ممصالح گران قیمت است و افراد فکر میکنند برای داشتن ویلای چوبی باید هزینه زیادی صرف کنند . در ایران با صرف یک هزینه معقول و مصالح مناسب میتوانید ویلای رویایی خود را داشته باشید .طراحی و ساخت ویلا چوبی خاص

طراحی و ساخت ویلای شیشه ای

هزینه بازسازی ویلا در شمال

وقتی تصمیم به بازسازی ویلا خود می گیرید میزان بودجه شما برای تامین خواسته های شما در نوسازی تاثیر زیادی دارد . راه حل های متفاوتی جود دارد برای کاهش هزینه در بازسازی. در اینجا بررسی می کنیم چگونه هزینه بازسازی ویلا در شمال را کنترل کنیم .در ادامه اگر بخواهم مثالی بزنم کف پوش گزینه ای از تغییرات در بازسازی ویلا است که می توان  بجای استفاده از پارکت ها در کف سازی خود میتوانید نوسازی کف خود را با سرامیک های طرح پارکت استفاده کنید …..

ویلای سوئیسی

 

طراحی باغ ویلا سنتی

اکثر افراد در جامه دوست دار سبک مدرن برای ویلا سازی هستند اما این درحالی است که با طراحی باغ ویلا سنتی حس خوب و بهتری میگیرند .. سعی کنید همیشه سبکی از زندگی را برای خود انتخاب کنید که با ان احساس راحتی میکنید و حالتان با ان سبک از زندگی خوب است . بعضی افراد عاشق رنگ و اجر و فرش هستند ولی چون دنیا مد به سمت مدرن مینیمال همسو هست این نوع طراحی ها را برای خانه یا ویلای خود انتخاب می کنند که اصلا حال دلشان خوب نیست …

 

طراحی باغچه

زمانی که شما تصمیم به طراحی باغچه در حیاط یا ویلای خود می گیرید ، خلاقیت و شناخت پوشش گیاهیی حرف اول را میزند .در اینجا چند نمونه طراحی حیاط میبینیم .در ادامه به چند اصولی که باید رعایت شود بررسی میکنیم . استفاده متریال های مناسب منطقه میتواند دوام مناسب در سال برای حیاط شما به همراه داشته باشد…

رنگ در طراحی حیاط

 برای طراحی باغ ویلا 500 متری باید خیلی شمرده قدم برداشت . وجود متراژ کوچک از انتخاب سبک های عمارت سازی در باغ یا ساختن ویلای بزرگ کلاسیک پر کار منع میکند . باغ هایی که متراژ کم دارند مزایای فراوانی دارند اگر بخواهیم اشاره کنیم نگهداری اسان تر نسبت به باغ های بزرگ میباشد . شما در باغ ویلاهای کوچک میتوانید از هاموک  استفاده کنید و یک فضای رویایی و دج برای خود طراحی کنید . در باغ ویلا های 500 متری متوانید از فضاهایی که به  کوچک و بدون کاربد میایید با استفاده از شلف های گلدان تزیین و خوش رنگ کنید

طراحی باغ ویلا و استخر

در انتخاب نوع عایق بندی باید دقت کنید که مقاوم در برابر نمک ها باشد، مقاوت مکانیکی ، انعطاف پذیری ، چسبندگی ، مقاومت در برابر تغییرات سریع دمایی گیاهان مورد استفاده در باغ ویلا باید متناسب با اقلیم منطقه باشد تا سازگاری و دوام بالا داشته باشد . ترکیب پوشش گیاهی و اب نما و حوضچه میتواند ارامش اخر هفته شما را در باغ ویلای خود به نحوه احسن انجام دهد . شما میتوانید از اب نماهای مدرن یا کلاسیک متناسب با سبک طراحی باغ ویلای خود انتخاب کنید .
باغ ویلا کلاسیک

 

قبل از هرچیزی لازم است بدانیم هدفمان از ساخت ویلا چیست ؟

امروزه به دلیل زندگی در قضای پر از  ترافیک در شهر با الودگی و شلوغی و سر و صدا ارزوی هر شخصی است که در فضایی خارج از شهر با اب و هوای مناسب ویلایی مطابق با روحیه خودش داشته باشد .

ویلای خاص پسند

اما در مواردی کارفرما به دنبال ساخت شهرک یا ویلایی بسیار لوکس  برای لوکیشن عکاسی است پس ما باید در وهله اول هدف کارفرما را از ساخت ویلا جویا شویم وبدانیم میزان بودجه مصرفی ما چقدر است و در کارفرما در چه مکانی نیت به ساختن ویلا دارد .

https://www.instagram.com/p/CCbYuSTDszs/

 

در طراحی ویلا مدرن معمار به دنبال خلق فضای کاربردی است زیرا فرم از تقارن تبعیت نمی کند و ب سمت تعادل رفته است پس به همین دلیل است که در ویلاهای مدرن فضاهای پرت کمتری دیده می شود ………… برای ادامه خواندن مقاله اینجا کلیک کنید 

 

منابع:

https://www.pinterest.com/pin/256283035024702581/

https://www.pinterest.com/pin/560205641128219024/

https://www.pinterest.com/pin/862087553658124065/

https://www.pinterest.com/pin/358317714075414452/

http://www.sfim.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%88-%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%B3%D9%88%D9%86/

http://sabzaneh.com/735/%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86

https://www.pinterest.com/pin/498984833708273364/

https://www.pinterest.com/pin/140667188349811324/

https://www.pinterest.com/pin/582512533041896610/

https://www.pinterest.com/pin/442337994651251624/

https://www.pinterest.com/pin/430164201907775090/

https://www.mymove.com/home-renovation/

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *