گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی نمای ساختمان های یک طبقه

 

اگر به زبان ساده بخواهیم درباره نمای یک ساختمان صحبت کنیم . در واقع نمای یک ساختمان لباس ساختمان است . برای اینکه یک ساختمان نمای زیبا و چشمگیری داشته باشد. باید دارای تناسبات معماری و زیبایی باشد . طراحی نمای ساختمان های یک طبقه باید درای ویژگی هایی باشد تا اصولی و چشگیر شود . 

تناسبات در ساختمان بسه به ارتفاع ساختمان و عرض بنا متفاوت است . برای ساختمان های یک طبقه نمای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود تناسبات زیبایی شناسی داشته باشد . در واقع ارتفاع کم ساختمان باعث عدم متناسب بود لباس ساختمان شما شود .

برای نمای ساختمان خود میتوانید یکی از سبک های طراحی را انتخاب کنید .

طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن

نمای ساختمان مدرن جز سبک هایی است که شهرداری ها با آن موافق هستند تا چهره شهر را به دور از نمای رومی کنند .اگر بخواهیم به طور خلاصه درباره ی این سبک طراحی نما بگوییم . باید نمای مدرن باید دارای ویژگی های سادگی ، تناسب ، دارای ریتم های عمودی و افقی و مصالح جدید و پویایی باشد .

طراحی نمای ساختمان به سبک کلاسیک

نمای کلاسیک بسیار متدوال است و پر طرفدار است . ویژگی نمای کلاسیک دارای تقارن ، اصالت است .  میتوان نمای کلاسیک داشت اما حتما نباید سبک رومی و یونان باستان طراحی شود . ایران باستان دارای ویژگی های کلاسیک میباشد . میتوان از آن به صورت کاربردی استفاده کرد  در واقع نمای کلاسیک ایرانی داشت .

در اخر باید گفت نمای ساختمان شما نشان دهنده هویت ساختمان ااست و اگر اصولی و زیبایی طراحی شود به بنای شما هویت می دهد.

 

استفاده جزییات در طراحی نمای ساختمان یک طبقه

در ساختمان های یک طبقه چون ارتفاع بلندی نداریم باید از جزییات کم استفاد کرد . دلیل این اصل این است که جزییات زیاد باعث میشود تناسب و زیبایی نمای ساختمان بهم بریزد . درواقع سبک پیشنهادی برای ساختمان های یک طبقه سبک مدرن و مینیمال است . که در طراحی ویلاها بسیار دیده میشود در واقع جزییات کمتر باعث می شود نمای بنا دلچسب تر باشد.

 

طراحی نمای یک طبقه مینیمالطراحی نما یک طبقه امروزی

 

طراحی نمای ساختمان یک طبقه مدرنطراحی نمای یک طبقه چوبی

حتما بخوانید https://www.pedramtajvidi.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/

منابع :

https://www.pinterest.com/pin/763360205571450659/

https://www.pinterest.com/pin/606297168572514910/

test test
admin_manager

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *